:

Бъдещето на семейните ферми е в потребителите, а не в субсидиите

Бъдещето на семейните ферми е в потребителите, а не в субсидиите

Това заяви за предаването „Преди всички“ по „Хоризонт“ Стоилко Апостолов  координатор на българско-швейцарски проект, който подпомага местни производители в Стара планина.

Изказването му бе по повод открития Фермерски пазар пред Министерството на земеделието и храните.

Надяваме се все повече хора да започнат да търсят тези храни, тъй като основният проблем е с автентичността на произхода на това, което се продава.

В Швейцария се забелязва обединение на малките ферми в общи марки със съответни стандарти, защото сами те трудно пробиват на пазара, отбеляза Апостолов и допълни, че в България също се обсъжда подобна идея.

Шансът и бъдещето на малките, семейните ферми, качествените храни е в потребителите. Те трябва да стигнат до потребителите, хората, които купуват всеки ден храна, да ги оценят и да направят директна връзка. Бъдеще само с подпомагане и с нещо друго няма как да стане.

Фермерът от Угърчин Стоян Пелтешки, производител на овче и краве сирене и мляко, обясни, че имитацията на фермерски продукти се открива лесно, тъй като фермерите имат регистрационни номера и всеки може да ги попита къде са регистрирани.

Опаковките не са дизайнерски, а стопаните често предлагат на недоверчивите клиенти да посетят фермата им „на място“.

Има едно подвеждащо нещо, което наблюдавам в по-големите градове – навсякъде пише „от производител“ или „фермерско“ и малко тази дума „фермерство“ се злоупотребява с нея – виждаме магазини, където пише „фермерски“, а те  в същото време са едно голямо индустриално предприятие, но хората не знаят. Затова искаме да има този пазар – за да се открояваме. А ние наистина се открояваме.

Хората веднага оценяват истинската храна, категоричен е Пелтешки, според когото фермерски пазари трябва да има по-често. 

23:11ч. 26.08.2016г.

Вие може да оставите първия коментар.