In vino veritas:

За чужбина изнасяйте виното заедно с мезетата, ще впечатлите

За чужбина изнасяйте виното заедно с мезетата, ще впечатлите

Търговията се пренасочва към САЩ, Китай и ЯпонияВ кошници може да се предлага комбинация от вино, колбаси и розово масло. 

Българските винопроизводители изоставят руския пазар и се насочват към американския през следващата година.

Това съобщи Галина Нифору, председател на Българската асоциация на износителите на вино, която бе част от браншовите организации, участвали в представянето на български продукти със защитени наименования в ЕС пред БТА.

На българския пазар защитеният произход не генерира по-висока цена и популярност, но в чужбина той гарантира качество, посочи Нифору.

Вината със защитен географски произход у нас са 54 на брой. Става въпрос не за определени марки вино, а за региони, като Асеновград, Пловдив, Свищов, Мелник, Благоевград и т. н.

Новите пазари, към които българските производители са се насочили и търсят масиран пробив по думите на Галина Нифору, са на първо място САЩ, следвани от Китай и Япония.

Искаме да обърнем по-сериозно внимание още на Бенелюкс, на Великобритания и на скандинавските страни, може би и на Южна Корея, казва Нифору.

Руският пазар не ни е интересен, допълни тя. Нашите членове предлагат наистина висококачествени вина, а пазарът в Русия е много нерегулиран. С него много трудно се работи заради постоянните изменения в регламентите, обяснява специалистът.

Освен това имиджът на български вина в Русия не е много добър, защото различни фирми изнасят евтини вина и всичко това прави този пазар за нас безинтересен.

За пробива на българските вина на пазарите в САЩ от Българската асоциация на износителите на вино разчитат много на Програмата за промоция на храни и напитки със защитени географски наименования и защитени наименования за произход в чужбина.

Програмата ще започне през февруари - март 2016 г. , а очакваният ефект е увеличен ръст както на износа, така и на експортните цени.

Качеството на българските вина е прекрасно, а виното от реколта 2015 ще е на изключително ниво, каза Галина Нифору.

Износът на вино през миналата година е бил 60 млн. литра, което е с 5 на сто повече от предходната. След приключване на първия ни промоционален пакет до 3 години предвиждаме този ръст да се увеличи до минимум 15 на сто, надяват се от бранша.

България държи 8-мо място в ЕС по брой защитени продукти с географско или традиционно значение. Престижното подреждане обаче се дължи основно на вината - 54 вида. Защитени са и 13 вида ракии, 6 сурово-сушени колбаси и розовото масло.

Предложението на винопроизводителите, отправено от Галина Нифору, е за износ на български продукти от 2016 г. в кошници. Подобна практика съществува навсякъде по света - да се направи асорти от родни продукти - вино, колбаси, розово масло, които да се продават в пакет в обща кошница.

 

11:19ч. 18.12.2015г.

Вие може да оставите първия коментар.