Пазар:

Лъжат потребителите с имитации на оцет

Лъжат потребителите с имитации на оцет

Надписи и картинки върху етикетите на продуктите, имитиращи оцет, подвеждат потребителите. Това каза за AgroLife председателят на асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов. Асоциацията представи резултатите от проучване на 25 имитиращи продукта, които се продават в търговската мрежа под различни наименования - овкусители, подкислители, подправки за туршии и други. Те съдържат основно синтетична винена киселина, означена с Е 260, комбинирана с оцветители и аромати.

Проблемът е, че върху етикетите на 21 от общо проверените 25  марки стои надписът – „Подходящ за консервиране“. Това обаче е абсолютна заблуда,защото имитиращите продукти не са годни за консервиране. Причината е, че с тях ферментацията не може да с извърши и туршиите се развалят. Мамят ни и с картинките върху етикетите. Върху 10 от проверените марки са изобразени плодове. Така хората остават  с убеждението, че става дума за истински ябълков или плодов оцет, а не за синтетика.

Проверката показва още, че в повечето супермаркети натуралният оцет и имитиращите продукти са на едни и същи рафтове, което обърква потребителите. Апелираме супермаркетите да поемат инициативата и да ги предлагат отделно, така както това се прави при млечните храни, каза Николов.

От Българската агенция по безопасност на храните напомнят да се четат внимателно етикетите. В натуралния оцет може да има единствено Е 150 – карамел. Използването на  калиев перманганат, който е силен окислител, е абсолютно забранено. Хората е добре да знаят, че оцетът от вино има богат и комплексен вкус. Той съдържа много полезни вещества –аминокиселини, феноли и други.  Това е допълнителното му предимство пред синтетиката.

07:13ч. 12.09.2016г.

Вие може да оставите първия коментар.