Асоциация предлага:

Лютеницата с тиквено пюре – на отделен щанд

Лютеницата с тиквено пюре – на отделен щанд

Лютеницата с тиквено пюре да е на отделен щанд. Това ще предлага Асоциация „Активни потребители“, която в момента извършва проверка на този традиционен български продукт. Проучването обхваща 12 марки и се очаква да приключи през октомври, съобщи председателят на асоциацията Богомил Николов. В момента вървят лабораторните изследвания. Целта е да се види какво слагаме в действителност на трапезата си и дали етикетите отговарят на съдържанието.

Преди  месец асоциацията представи резултатите от проучване на 25 имитиращи продукта оцет, които се продават в търговската мрежа под различни наименования. Основният апел бе отправен към супермаркетите. Според Богомил Николов те трябва да поемата инициативата имитиращите продукти да бъдат на отделни щандове, за да не се подвеждат потребителите. По същия начин трябва да се подходи и по отношение на лютеницата.

В края на 2011 г. беше приет  браншови стандарт за лютеницата. Всеки производител, който иска да работи по него, трябва да се регистрира в агенцията по безопасност на храните. Стандартът допуска производство на два вида лютеница – финосмляна и едросмляна, в които са разрешени единствено пипер, пиперково пюре, печени пиперки, домати, доматено пюре, патладжани, моркови, рафинирано слънчогледово масло, картофи картофено нишесте, царевично нишесте, захар, сол и питейна вода. Стандартът е доброволен и много малко производители работят по него. Още по-любопитно ще бъде да видим дали се спазва, посочи председателят на асоциацията.

08:40ч. 17.10.2016г.

Вие може да оставите първия коментар.