Министерският съвет щедро рекламира "Добро управление":

Програмата за развитие на селските райони е "онагледена" от сувенири

Програмата за развитие на селските райони е

Много е показателно как информационните кампании у нас се бъркат с рекламни - така както за управляващите журналистиката и пиарът са едно и също нещо.

Българските министерства масово харчат парите, давани от Брюксел за популяризиране на европейските програми, за безсмислени рекламни материали. Това става ясно от проверка на обявените поръчки само дни след като избухна скандал с поръчаните от министерството на образованието стъргалки за лед за кола, антистрес топки и дори запалки.

Вицепремиерът Томислав Дончев порица колежката си Меглена Кунева за избора на рекламни материали, но пропусна да каже, че самият той е поръчвал подобни артикули.

"Естествено, че не е добър начин да се рекламира образованието със запалка", заяви пред БНР Томислав Дончев. Поръчката на образователното министерство за 2 млн. лв. за следващите 4 г. по новата оперативна програма "Наука и образование" бе спряна от Кунева с аргумента, че била направена без нейно знание.

Министерският съвет обаче също е възложител на поръчка за рекламни дейности по програма "Добро управление", за която отговаря именно Томислав Дончев, пише в. "Сега".

Става дума за изработване и доставка на рекламни и печатни материали за визуализация на проект "Трансформация на модела на административно обслужване по оперативна програма "Добро управление". Срокът за получаване на оферти е приключил на 3 август и все още не е избран изпълнител.

Предвижда се изпълнителят да направи дизайн, предпечат, печат и доставка на промоционални и информационни материали за 33 300 лева. Искат се плакати, рол банер, брошури, папка, бланки, рекламни бележници, химикалки, както и 2000 преносими универсални зарядни (powerbank).

Доста по-голяма е сумата - 189 166 лв., за друга поръчка със същата задача за трансформация на административното обслужване. И тук освен обичайните тефтери, химикалки и знамена има кубче върху палет, раница, дизайнерска кутия за документи, дървен пъзел, луксозен комплект химикалка и ролер в кутия.

Сумите, предвидени за доброто управление, все пак бледнеят спрямо парите, с които трябва да се популяризира новата програма за развитие на селските райони.

Министерството на земеделието и храните е обявило две поръчки - за 700 хил. лв. от 14 април и за 200 хил. лв. от 4 юли. Прогнозната стойност и на двете поръчки е без ДДС.

Освен обичайните USB флаш памет, дипляни, баджове, тефтери, папки, календари, чаши, тениски, има и по-необичайни. Например 2500 химикалки, но не какви да е, а метални и подходящи за работа с "тъчскрийн" дисплей на смарт телефони.

Други 2500 трябва да са с вградена флаш памет. Най-любопитни са 1500-те комплекта термос с две чаши, 1500 терморанички, 300 луксозни комплекта за вино, 500 кожени бизнес раници.

В списъка са още 12 500 тефтера от екоматериали, 1500 дъждобрана, 6000 чадъра, 750 футболни, баскетболни и волейболни топки, 2000 самозареждащи се фенерчета и 2000 антистрес топки, тематични пъзели за деца.

Чиновниците обричат на пълна дезинформираност същите тези данъкоплатци, с чиито пари се черпят. Те нямаше да научават през годините какви са възможностите за кандидатстване за европейски средства, защото нямаше да има пари за това - те щяха да са се материализирали в антистрес топки и брандирани плажни хавлийки.

Много е показателно как информационните кампании у нас се бъркат с рекламни - така както за управляващите журналистиката и пиарът са едно и също нещо, заключава анализът във в. "Сега".

22:26ч. 18.08.2016г.

Вие може да оставите първия коментар.